Wednesday, December 22, 2010

Já 'tou com o pé na estrada...

Bet you didn't know that there's a cover of Ray Charles iconic track, Hit The Road Jack, in Portuguese! Mo'horizons, the Latin jazz and funk band from Germany so prominent in downtempo, chillout, and Buddha Bar albums, created this track back in 2001. They called their version "Pé na Estrada", which translates literally to 'foot on the road'. Covering songs successfully is a difficult thing to do, even more so when you're covering it in another language entirely. Props to Mo'horizons for doing it so brilliantly, as 'Pé na Estrada' manages to evoke the attitude and energy of the Ray Charles classic with a dash of a quintessentially Brazlian carefree spirit, perfect for these Luandan summer days. Thanks to my friend Chris for letting me know about this track.

Pé Na Estrada (Hit the Road Jack)

Aposto que não sabiam que existe um cover do Hit the Road Jack, canção clássica de um génio musical chamado Ray Charles, em português! O responsável por ela é a banda Mo'horizons, um duo alemão que especializa em jazz e funk latino, chillout, downtempo, e acid jazz. Criaram está música em 2001, e chamaram-na Pé na Estrada".

Ja estou com o pé na estrada
E não vou mais voltar, não vou, não vou, não vou!

Meu pensamento exacto quando estava no avião a caminho de Luanda, se bem que o meu pé não estava na estrada mais sim no ar e se bem que eu vou voltar. Mas anyways. Ficaram com a ideia. Em díficil fazer um cover em condições de músicais imortais como esta, ainda mais quando é numa língua diferente, por isso parabéns Mo'horizons pela proeza. Conseguiram capturar a atitude e energia da versão original da música e puseram nela aquele ar desprocupado, aquele ar de verão. Obrigado ao meu kamba Chris pela dica.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...