Wednesday, July 27, 2011

The Echocentrics

Every once in a while a kind soul will leave a comment on this blog suggesting I give a listen to a band or musician that they like. Several hours later I give the band a quick listen and then suddenly I can't seem to listen to anything else. That’s what happened when Nunas from AM Roots told me about 340ml, and that’s what happened again when Kitanda suggested I look up a band called The Echocentrics after reading my post on Natalia Clavier. Having suggestions like these, and subsequently discovering new, exquisite music, is perhaps one of the biggest perks of writing this blog.

The Echocentrics’ debut album, Sunshadows, came into my life at a perfect time: the sweltering New York summer of sauna-like days and balmy evenings. It’s a deliciously psychedelic album with a Latin flair provided by Natalia Clavier and the Brazilian Tita Lima on vocals, with Adrian Quesada as the album’s architect and producer. The band describe their sound as “psychedelic and dusty southern friend soul”, but having vocals in Portuguese and Spanish nicely sets their music apart, as do their meandering instrumentals that evoke desert trips and endless summers. Sunshadows has a laid-back persona that’s tailor-made for intimate get-togethers with a bottle of wine and good conversation, and that’s exactly how I put it to use.

Stay with O Elefante, Mundo Pequeno, and Jardim, all featuring the lovely Tita Lima.

O Elefante
Mundo Pequeno
Jardim

De vez em quando uma pessoa de boas intenções e bons gostos passa por este espaço com uma sugestão para que eu oiça alguma banda ou cantor que eles gostam. Várias horas depois estou eu a ouvir (e a amar!) a música que eles me sugeriram, e a me perguntar ‘como é que eu nunca ouvi isto!?” Foi o que aconteceu quando o Nunas dos AM Roots me falou sobre os 340ml, e foi o que aconteceu agora quando o comentador Kitanda me falou sobre a banda The Echocentrics no meu post sobre a Natalia Clavier. Ter sugestões deste calibre, e descobrindo assim a música maravilhosa que existe pelo mundo lusófono, é uma das melhores partes de escrever este blog.

Soube do álbum de estreia dos Echocentrics, chamado Sunshadows, num tempo bastante oportuno: o verão intenso de Nova Iorque com dias quentíssimos e noites mais amenas. É um álbum com um sabor psicodélico e um faro latino porporcionado pelas vocalistas Natalia Clavier e brasileira Tita Lima. O produtor e mentor do álbum é o conceituado Adrian Quesada. A banda descreve o seu som como sendo “psychedelic and dusty southern friend soul”, mas as vocais em português e espanhol dão um tom ainda mais único a esta sonoridade, bem como os seus instrumentais hipnotizantes que evocam verões intermináveis. Sunshadows tem uma personalidade laid-back e foi feita para aquelas noites em que convidas alguns amigos pra casa para pôr a conversa em dia e apreciar uma boa garrafa de vinho.

Fiquem com O Elefante, Mundo Pequeno e Jardim, todos com a participação da Tita Lima.

The Echocentrics on Tumblr
The Echocentrics on Facebook

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...