Wednesday, August 31, 2011

A Sonoridade da Fotografia: Massalo Photography on Caipirinha Lounge, Vol. 10*


We've reached the 10th installment of the Sonoridade da Fotografia series, which is really just an excuse for me to share with you my love of photography, in this case Massalo's, and his taste in music, which usually is quite different than mine and provides this blog with some added and always welcome aural diversity. Terence Trent D'Arby is the man whose music graces this photo, and his singing is powerful. Holding on to You will be perhaps known to any Brazilians that watched the telenovela 'A Próxima Vítima' back in 1995; for me, it provides me a window into a very talented I didn't even know existed.

Holding on to You

Chegamos à décima edição da Sonoridade da Fotografia, que na realidade é uma desculpa para eu partilhar com vocês o meu amor pela arte fotografia, neste caso as fotografias do Massalo, e os seus gostos musicais, que são algo diferentes dos meus e como tal fornecem a este blog uma mais que bem-vinda diversidade auricular. O Terence Trent D'Arby é o cantor cuja música serve como inspiração desta foto, e a sua forma de cantar é comovente. Os telespectadores mais atentos e assíduos da TV Globo talvez se lembraram desta música como fazendo parte da soundtrack da novela 'A Próxima Vítima' em 1995; para mim, é como uma janela que dá para a música de um artista que eu nem sabia que existisse.

***

*Para saber mais sobre a séria 'A Sonoridade da Fotografia' que conta com a participação do fotógrafo angolano Massalo Araújo, faça click aqui. // To learn more about the Sonoridade da Fotografia series featuring the Angolan Massalo Araújo's photography, click here.


Link to photo on Flickr
Massalo.net
Massalo on Flickr

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...