Saturday, April 24, 2010

The Future / O Futuro

Giraffe in AngolaI couldn’t decide what to title this post…I was torn between ‘The Future’ and ‘Change’. I wanted to condense into one word all the thoughts and emotions and feelings that I’m experiencing these days, as my graduation date gets closer and closer. Last week there was a “25 Days Until Graduation” party (I didn’t go…if I didn’t go it means there aren’t really just 25 days left, right?) and it finally hit me that my time in Boston is close to an end.

What next? The future is a huge question mark. The immediate future, conversely, is a huge exclamation point. I’ve just bought my tickets back to Luanda and then Cape Town (to watch the World Cup!), and last Thursday went to the Angolan Consulate in New York City to start Chris’ visa process. That’s right, my roommate and good friend Chris is coming along with me to Angola and South Africa and we are beside ourselves with excitement. It's his first time in Africa. This might be even better than the several months spent in Argentina…

The Lounge has suffered with all that’s been going on. What’s it been, over a week since the last update? Unacceptable. There’s been so much to do: job applications, cover letters, possible interviews, updated resumes, hopes and dreams. Many questions, a lot less answers. Not to mention all the projects and final presentations. But its been exciting planning my family's trip to Boston...my mother, sister, and a couple of aunts and uncles are making the voyage from Luanda to partake in the coming festivities.

Over the next few days I will attempt to bring things back to normal. I will bombard you all with posts and my random thoughts on the beautiful music that Lusophone artists create. Beautiful music in Portuguese is back, to be played to your heart’s content, for your aural pleasure and for your soul’s nourishment.


Não conseguia decidir que nome dar a este post. Estava entre ‘O Futuro’ e ‘Mudanças’. Queria expremir tudo o que me vai à cabeça numa só palavra, uma palavra que pudesse ombrear os meus sentimentos, as minhas emoções e os meus pensamentos. É que, daqui a muito poucos dias, irei graduar-me. Na semana passada houve uma festa para celebrar os 25 dias que faltam até o fim do nosso calvário. Nem fui, não queria acreditar que só faltavam 25 dias! Mas fez-me pensar, e de repente, senti: o meu tempo em Boston está no seu fim.

E a seguir, o que fazer? Aonde viver? O futuro continua uma incognita, um gigante ponto de interrogação. Mas o future imediato, nem tanto. O future imediato é mais parecido com um gigante ponto de exclamação. Acabo de comprar bilhetes de passagem para Luanda e Cape Town, aonde irei assistir o Mundial. A quinta-feira passada fui ao consulado angolano em Nova Iorque para começar o processo do visto do meu kamba e companheiro de batalha, o Chris, que virá comigo nesta viagem. Será a sua primeira vez no continente berço. Esta viagem promote ser ainda melhor que a nossa epopeia pela Argentina…

Com tanta algazarra na minha vida, o Lounge tem sofrido. Penso que ja passou mais que uma semana desde a última vez que escrevi aqui. Nunca pode! Mas realmente tem sido uma algazarra: procura de emprego, cartas à empresas, possíveis entrevistas, actualizações de CVs, esperanças e sonhos. Muitas perguntas, bem poucas respostas. Isso pra nem falar em projectos e apresentações. Não obstante estes contratempos, tem sido muito ‘fixe’ planear a viagem do meu pessoal em Luanda para Boston. Vêm aí a minha mãe, a minha mana, e alguns tios e tias pra me verem graduar. Estou ansioso.

Durante os próximos dias, vou tentar trazer o Lounge de volta para a normalidade. Se tudo correr bem, voltarei a vos bombardear com posts e os meus pensamentos acerca da música linda que os artistas lusófonos criam. Beautiful music in Portuguese está de volta, para ser tocada para o vosso prazer sonoro e para a alimentação da nossa alma comum.


-Photo: Author unknown, but I got it from AngolaBela

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...